دادگاه جرایم رایانه ای

دادگاه جرایم رایانه ای: همانطور که می دانید هر روزه شکایت های در رابطه با جرایم رایانه ای بیشتر و بیشتر می شوند. و این نوع جرایم به خاطر پیچیدگی خاصی که دارند باید دادگاه مختص به خود را داشته باشند به همین خاطر دادگاه های جرایم رایانه ای به وجود آمده اند. حال در ادامه ما قصد داریم شما را بیشتر با این نوع دادگاه ها آشنا کنیم پس همراه ما تا آخر این مطلب باشید.

دادسرای جرایم رایانه ای

با توجه به فناوری امروزی، اینترنت به خیلی از افراد توانسته کمک کند. اما در میان این افراد اشخاصی هستند که از اینترنت استفاده مفیدی نمی کنند و با استفاده از این فناوری دست به کارهای خلاف و جنایتکارانه می زنند.

دادگاه جرایم رایانه ای

براساس گزارشات و مطالعات مختلف نشان داده شده که جرم رایانه ای بسیار بی رحمانه و مجرمانه است به طوری که این جرم هیچ وقت متوقف نمی شود و هر ساله افراد زیادی در دام افراد سودجو می افتند. متاسفانه این نوع افراد سودجو به خاطر استفاده از فناوری و تکنولوژی های مختلف، کمتر در دام پلیس های امنیت سایبری می افتند. و به نوعی شانس دستگیر شدن یا تنبیه آنان بسیار کم است. جرایم سایبری اشکال مختلفی دارد که عبارتند از:

  • هک کردن یا فیشینگ
  • مشارکت در سرقت هویت، کلاهبرداری از کارت اعتباری یا پولشویی
  • تعقیب سایبری یا قلدری سایبری
  • ایجاد ویروس ها، بدافزارها یا باج افزارها و …

 

شماره تلفن سارا حدیدی

 

این موارد از مهم ترین جرایم رایانه ای به شمار می‌ آیند که شما می توانید برای شکایت به دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه کنید. از زمانی که تکنولوژی پیشرفت کرد و افراد زیادی توانستند به آن دسترسی پیدا کنند، جنگی در سراسر جهان میان فناوری و افراد شکل گرفت. جنگی که برخی افراد به صورت قانونی از این بستر استفاده می کنند و برخی افراد دیگر به صورت کاملا غیر قانونی.

دادسرای جرایم اینترنتی

یکی از دادگاه هایی که امروزه بسیار حائز اهمیت است دادسرای جرائم رایانه ای است. زمانی که فردی از شما به دلایل مختلف جرم سایبری انجام داد می توانید به دادگاه جرایم سایبری رجوع کنید و در آنجا مراحل شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای (شکایت جرایم رایانه ای) خود را تنظیم کنید. دادگاه سایبری با توجه به جزئیات پرونده شما با صلاح دید کارشناسان (صلاحیت دادسرای جرایم رایانه ای)، اقدام می کند. مزایای دادسرای جرایم سایبری عبارت است از:

  • کانالی منطقی تر و کارآمدتر برای پیگرد قانونی مجرمان سایبری
  • حمایت نهادی مؤثرتر از تلاش‌های مجری قانون
  • ایجاد مجموعه ای منسجم از رویه قضایی مرتبط با جرایم سایبری
  • دستورالعمل های منسجم تر و منطقی تر برای مجازات جرایم سایبری
  • وجود قضات و کارشناسان حقوقی که فناوری‌ های پیچیده را درک می ‌کنند
  • تعقیب قضایی بیشتر برای جرایم سایبری

اینترنت اکنون زیرساخت های جهانی را برای تقریباً تمام مشاغل، امور مالی و بازرگانی فراهم کرده است، بنابراین محافظت از آن در برابر افرادی که به دنبال سوء استفاده و آسیب رساندن به آن هستند، بسیار مهم است. سپس، آگاهی بیشتر، امنیت بهتر، اجرای قانون، همکاری و هماهنگی بین المللی – همه اجزای ضروری هستند تا بتوان از جرایم سایبری تا حدودی جلوگیری کرد.

آدرس داده گاه های جرایم رایانه ای

اما در مقطعی، کسانی که مرتکب چنین جنایاتی می شوند باید با عواقب اعمال خود مواجه شوند. آنها باید مجازات شوند.
در حال حاضر، اینترنت یک زمین بازی مجازی و به معنای واقعی کلمه زمینی برای بازی مجرمان سایبری است. البته که در این میان دادگاه های جرایم رایانه ای حضور پیدا می کنند تا به صورت قانونی از بازی آنان (مجرمان سایبری) جلوگیری کنند.

آدرس دادسرای جرایم رایانه ای

به توجه به مطالبی که ذکر کردیم، هر فردی اگر به هر نحوی مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفت می تواند به راحتی با مراجعه به دادسراهای موجود در شهر خود، شکایت خود را تنظیم کند.

  1. خیابان مطهری ، بعد از تقاطع قائم مقام فراهانی ، روبروی خیابان سرافراز ، پلاک ۳۳۰
  2. خیابان عباس آباد-خیابان وحدت اسلامی-روبروی گلزار شهدا کرشته- پلیس فتا فا.ا غرب تهران. شماره تماس: ۰۲۱۶۵۲۲۵۹۶ , ۰۲۱۲۱۸۷۴۷۸۷
  3. تهران – فلکه دوم‌ صادقیه بزرگراه آیت اله کاشانی خیابان اباذر نبش بوستان دوم غربی دادسرای ناحیه ۵ سابق – دادسرای جرایم رایانه‌ای ناحیه ۳۱ تهران
  4. شهریار – شهرک شاهد _ بلوار شهدا _ دادگاه انقلاب شهریار
  5. تهران بزرگ – فلکه دوم‌ صادقیه بزرگراه آیت اله کاشانی خیابان اباذر نبش بوستان دوم غربی دادسرای ناحیه ۵ سابق – دادسرای جرایم رایانه‌ای ناحیه ۳۱ تهران

همچنین در وبسایت سارا حدیدی اطلاعات کافی را در زمینه آدرس دادگاه های خانواده کسب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *